معایب بریس سرامیکی:

فهرست مطالب

پیش از شروع درمان ارتودنسی، گزینه های زیادی برای انتخاب کردن وجود دارد. ممکن است استفاده از بریس سرامیکی را به روش های سنتی ترجیح دهید، زیرا این ابزار شفاف تر است و تقریبا برای افراد نامرئی است. این مزیت بسیار مهمی برای بیماران به خصوص افراد بزرگسال به شمار می رود. اما این روش همیشه عملی نیست. پیش از انتخاب یک روش با دندانپزشک خود مشورت کنید و از مزایا و معایب بریس سرامیکی آگاه شوید.

معایب بریس سرامیکی:

بریس سرامیکی به اندازه بریس فلزی موثر نیست. در صورتی که از این روش استفاده کنید، احتمالا مدت بیشتری طول می کشد تا دندان ها به محل مناسب حرکت کنند. بنابراین طول دوره درمان بیشتر خواهد بود. در عین حال، امکان انجام برخی درمان ها با استفاده از بریس سرامیکی اصلا وجود ندارد.

سایندگی:

مواد به کار رفته در بریس سرامیکی نسبت به بریس فلزی برای مینای دندان سخت تر است. در نتیجه در تماس با این نوع بریس، ممکن است مینای دندان آسیب ببیند. در این روش احتمال آسیب دیدن مینای دندان بیشتر از استفاده از بریس فلزی است.

نگهداری:

براکت های سرامیکی بزرگ تر از براکت های فلزی هستند. این امر تمیز کردن آنها را دشوار تر می کند. بنابراین این روش مشکلاتی را در بهداشت دهان و دندان به وجود می آورد و مقداری از کلسیم دندان از بین می رود. هر چند براکت ها به سادگی در اثر تماس با غذا، نوشیدنی و سیگار دچار تغییر رنگ نمی شوند، اما باندهای الاستیک شفاف دور آنها به راحتی دچار تغییر رنگ می شود. برای این مشکل راهی به جز تعویض باند وجود ندارد.

شکنندگی:

از آنجا که بریس سرامیکی ترد و شکننده است، احتمال شکستن آن بالاست. در صورتی که در ورزش های تیمی یا زرمی شرکت می کنید، استفاده از این روش ایده خوبی برای شما نیست.

هزینه های درمان:

احتمالا یکی از مهم ترین معایب بریس سرامیکی هزینه آن نسبت به بریس فلزی است. این نوع بریس ارتودنسی به خودی خود گران تر است و درمان نیز به جلسات بیشتری نیاز دارد. بنابراین هزینه کلی درمان بالاتر از روش های سنتی است.

آگاهی از معایب بریس سرامیکی می تواند به شما در انجام یک انتخاب آگاهانه تر برای رسیدن به دندان های زیبا کمک کند. در صورتی که به درمان نیاز دارید، با کلینیک دندانپزشکی ما تماس حاصل فرمایید. ما بر اساس وضعیت دندان ها و بودجه مالی شما، بهترین پیشنهاد را به شما خواهیم داد.

منبع:

livestrong

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *