معایب سفید کردن دندان: رایج ترین درمان برای زیبایی

برای مردان و زنان، یک لبخند درخشان، نشانه سلامت و زیبایی است. روش های زیادی در دندانپزشکی به منظور سفید کردن دندان ها ارائه شده اند. این روش ها از محبوبیت زیادی برخوردارند. اما در عین حال باید به معایب سفید کردن دندان نیز اشاره کرد. قبل از انتخاب یک روش سفید کردن دندان، در مورد ریسک های بالقوه این روش با دندانپزشک خود صحبت کنید.

فهرست معایب سفید کردن دندان:

هزینه های سفید سازی دندان:

سفید کردن دندان از روش های پر هزینه دندانپزشکی است. هر دو روش های خانگی و مطبی گران هستند. از آنجایی که بیمه های دندانپزشکی روش های سفیدکردن دندان را پوشش نمی دهند، مجبور هستید تمام هزینه ها را خود متقبل شوید.

اثربخشی درمان برای شما:

تمام دندان ها به خوبی به درمان های سفید کننده پاسخ نمی دهند، و بعضی از روش های سفید کردن دندان ها ناموفق هستند. معمولا دندان های زرد رنگ به خوبی سفید می شوند، اما محصولات سفید کننده در برابر تغییر رنگ دندان های قهوه ای یا خاکستری ناموفق هستند. علاوه بر این، این مواد نمی توانند رنگ تاج، مواد باندینگ یا پرکننده های آمالگام را تغییر دهند؛ اگر این مواد در قسمت های قابل رویت دهان شما باشند، روش های سفید کردن دندان باعث ناهماهنگی بیشتر در دهان می شوند و ظاهر لبخند شما را ناخوشایند می کنند. لکه های دندانی ناشی از داروهای خاص مانند تتراسیکلین ها نیز ممکن است به درمان های سفید کننده پاسخ ندهند.

دوام:

روش های سفید کردن دندان دائمی نیستند و ممکن است برای حفظ زیبایی لبخند خود مجبور به تکرار این روش در طول سال شوید. درمان های سفید کننده معمولا بین یک تا سه سال دوام می آورند. اما اگر سیگار می کشید، تنباکو می جوید، قهوه و چایی زیاد مصرف می کنید یا سایر مواد رنگدانه دار را مصرف می کنید، ممکن است یک ماه پس از درمان مجددا با دندان هایی زرد رو به رو شوید.

مزایا و معایب درمان:

گرچه درمان های سفید کننده دندان به طور کلی ایمن هستند، به معایب سفید کردن دندان نیز باید اشاره کرد. سفید کردن دندان تا چند روز یا چند هفته حساسیت دندان هایتان را افزایش می دهد، که باعث درد هنگام خوردن یا نوشیدن می شود. در صورت ابتلا به تحلیل لثه، دندان های معیوب و دندان های شکسته، خطر ابتلا به حساسیت بیشتر است. در بعضی موارد، بالافاصله پس از درمان فرد دچار درد شدید و بی علت در دندان های جلو می شود. برخی نیز در پی استفاده از پراکسید برای سفید شدن دندان ها مبتلا به سوزش لثه می گردند. اگر چه علائم ناراحتی معمولا در عرض دو روز پس از درمان برطرف می شوند، اما گاهی تا یک ماه نیز دوام دارند.

منبع

livestrong