مناسب ترین فصل برای انجام ارتودنسی:

فهرست مطالب

تغییر سبک زندگی پس از درمان ارتودنسی دشوار است و گاهی زمان زیادی می برد. از آنجا که این روش درمانی بیشتر در دوره نوجوانی شروع می شود، ما توصیه می کنیم که درمان در زمان تعطیل بودن مدارس شروع شود. بنابراین تابستان مناسب ترین فصل برای انجام ارتودنسی است.

انتخاب مناسب ترین فصل برای انجام ارتودنسی:

برای انتخاب مناسب ترین فصل برای انجام ارتودنسی به یاد داشته باشید که این روش درمانی مانند یک سفر دراز است. پس باید خود را آماده شرایط مختلف کنید. شروع ارتودنسی با درد و مشکلات بیشتری نسبت به سایر دوره های درمان همراه است. به همین دلیل شروع درمان در تابستان می تواند به شما کمک زیادی بکند.

مدرسه ها تعطیل هستند:

در اوایل درمان باید به دفعات بیشتری برای معاینه به مطب دندانپزشک مراجعه کنید. با تعطیل بودن مدارس وقت بیشتری خواهید داشت و جهت مراجعه برای درمان دغدغه کمتری خواهید داشت.

از سوی دیگر با شروع درمان در تابستان، کودک زمان بیشتری برای عادت کردن به درمان تا شروع مدارس خواهد داشت. گاهی دیده شدن با بریس برای نوجوان دشوار و خجالت آور است. گذراندن این دوره دشوار در تابستان می تواند به فرزند شما آمادگی لازم را بدهد.

ایجاد عادات غذایی سالم:

پیش از رفتن به مدرسه می توانید عادات غذایی مناسب را در فرزند خود ایجاد کنید. تا این زمان فرزند شما یاد می گیرد که باید از سبزیجات و میوه های سخت و شکلات های چسبنده دوری کند. بنابراین زمانی که تحت نظر شما قرار ندارد، از بابت مواد غذایی مصرفی او نگرانی نخواهید داشت. در غیر این صورت باید به دفعات برای ترمیم براکت های شکسته به دندانپزشک مراجعه کنید.

داشتن زمان بیشتر برای ایجاد عادات بهداشتی بهتر:

با وجود بریس ارتودنسی در دهان مواد غذایی به سادگی بین دندان ها گیر می کنند. در صورتی که پلاک ها بین دندان باقی بمانند، پس از مدتی به تارتار تبدیل می شوند. وجود تارتار در دهان باعث افزایش ریسک پوسیدگی دندان می شود.

از آنجا که دیگر نیازی نیست فرزندتان صبح زود برای رفتن به مدرسه عجله کند، بهتر می تواند دندان های خود را تمیز کند و نخ دندان بکشد.

بنابراین با انتخاب مناسب ترین فصل برای انجام ارتودنسی می توانید عادات بهداشت دهان و دندان را در فرزند خود تقویت کنید.

تمام شدن زودتر درمان:

معمولا درمان 16 ماه طول می کشد. در صورتی که درمان فرزند خود را در تابستان شروع کرده باشید، درصد زیادی از این دوره در تعطیلات بین شروع مدارس خواهد گذشت.

منبع:

fryorthodontics

مطالب مشابه

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *