چای سبز برای دندان:

فهرست مطالب

نتیجه یک تحقیق برای روی 940 مرد نشان می دهد که وضعیت سلامت دهان و دندان کسانی که به طور روزانه چای سبز نوشیده اند بهتر از افرادی است که نمی نوشیدند. در این مطالعه، مردان بین سن 49 تا 59 سال از نظر سه شاخص بیماری لثه مورد ارزیابی قرار گرفتند و نتیجه تحقیقات نشان داد که هر فنجان چای سبز که در روز نوشیده شود، مقداری کاهش در هر سه شاخص دیده می شود. محققان به این نتیجه رسیدند که چای سبز برای دندان مفید است و می تواند منافع زیادی برای سلامت دهان و دندان داشته باشد.

چای سبز برای دندان:

محقق این مطالعه بر این باور است که هر مطالعه جدیدی که گامی رو به جلو در جهت روشن ساختن مسائل مربوط به بهداشت دهان و دندان به شمار می رود، مسیر جدیدی را به سوی درک بهتر باز می کند. با این حال، مانند هر مطالعه دیگری که با تعداد نمونه های کم انجام گرفته است، نتایج این تحقیق نیز به طور کامل مورد اعتماد نیست. با این حال، از آنجا که چای نسبتا ارزان و در دسترس عموم است، در صورتی که چای سبز برای دندان مفید باشد، ارزش مطالعه بیشتر و دقیق تر را دارد.

در مطالعات پیشین نیز تاثیر نوشیدن چای سبز در کاهش رشد سلول های سرطانی ثابت شده بود. از این رو، تاثیر چای سبز برای دندان نیز خارج از تصور نیست.

در کنار تاثیر و مزایای چای سبز برای دندان، می توان به اهمیت مواد غذایی قلیایی برای دهان و دندان نیز اشاره کرد. در تمام مهمانی ها و دورهمی ها غذا نقش مهمی برای انسان دارد. با این حال، در انتخاب غذا باید به سلامت خود نیز توجه کرد.

برای انسان بیشتر کالری غذاها، سرخ کرده یا خام، میزان سبزیجات و پروتئین غذا اهمیت دارد. اما در کنار موارد فوق باید به این فکر کرد که تاثیر غذا بر دهان چیست؟ آیا این غذا اسیدی است؟ آیا مینای دندان را به سادگی تخریب می کند؟

سطح pH:

سطح pH غذا نشان می دهد که آیا اسیدی است یا قلیایی. طیف pH از 0 تا 14 است و زیر 7 اسیدی محسوب می شود. سطح بالای 7 قلیایی است. pH طبیعی بین این دو عدد یعنی حدود 7.4 است. مصرف غذاهای اسیدی می تواند pH دهان را به زیر 7 ببرد.

افرادی که مستعد محیط اسیدی دهان هستند شامل افراد چاق، بیماران دیابت نوع دو و بیماران قلبی است.

غذاهای قلیایی:

یک رژیم غذایی مبتنی بر غذاهای قلیایی با میوه و سبزیجات شروع می شود و خاتمه می یابد. برای یافتن غذاهای قلیایی از یک متخصص غذایی کمک بگیرید.

تاثیر مواد غذایی قلیایی بر دندان:

از آنجا که غذاهای قلیایی تاثیر مواد غذایی اسیدی را از بین می برد، پس از فرسایش مینای دندان جلوگیری می کند. غذاهای اسیدی باعث از بین رفتن مینای دندان می شوند و مواد غذایی قلیایی این تاثیر را خنثی می کنند.

بسیاری از افراد از تاثیر مثبت برخی مواد غذایی بر سلامت خود باخبر هستند و رژیم غذایی خود را بر این اساس انتخاب می کنند. همانند هر چیز دیگری در زندگی رعایت اعتدال و میانه روی بین مصرف غذاهای اسیدی و قلیایی باعث حفظ سلامت شما می ود.

منبع:

colgate

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *