کاربردهای دهانشویه حاوی الکل و فاقد الکل:

فهرست مطالب

هر روز مسواک می زنید و نخ دندان می کشید، حالا تصمیم گرفته اید چیز دیگری را نیز به روتین بهداشت دهان و دندان خود اضافه کنید. دهانشویه گزینه ای است که می تواند با کمک به پیشگیری از پوسیدگی، پلاک، جینجیویت و بوی بد دهان، محافظت بیشتری از سلامت دهان و دندان شما به عمل آورد. این محصول در کنار مسواک و خمیردندان می تواند به بهبود سلامت دهان و دندان کمک کند. کاربردهای دهانشویه حاوی الکل و فاقد الکل چیست؟

تصمیم گیری بر سر انتخاب دهانشویه حاوی و فاقد الکل می تواند کار دشواری باشد. اگر نمی دانید، کدامیک برای شما بهتر است با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

کاربردهای دهانشویه حاوی الکل:

زمانی که دهانشویه را در دهان می گردانید، می توانید متوجه وجود الکل در آن شوید. دهانشویه ای که باعث ایجاد احساس سوزش در دهان شود، حاوی الکل است. بسیاری از افراد از این حس احساس رضایت می کنند و تصور می کنند عمل سوزش در واقع به معنی تمیز شدن دهان است.

با این حال، باید گفت این کیفیت و مواد فعال موجود در یک دهانشویه است که تفاوت ایجاد می کند، نه احساس ناراحتی در هنگام قرقره کردن.

از سوی دیگر، با وجودی که الکل تمامی باکتری های مضر موجود در سطح دندان را می کشد، اما نمی تواند به باکتری های مضر زیر خط لثه بیمار دسترسی یابد.

با وجودی که میزان الکل موجود در دهانشویه کم است، اما می تواند به بافت نرم دهان آسیب بزند. بهتر است بدانید، الکل عامل خشک کننده است. به همین دلیل، استفاده از این دهانشویه با کاهش تولید بزاق دهان همراه می شود.

خشکی دهان باعث تکثیر باکتری ها و بوی بد دهان می شود.

کاربردهای دهانشویه فاقد الکل:

دهانشویه ای که فاقد الکل باشد، همچنان اجازه تولید بزاق دهان را می دهد و به تمیزی و بوی خوش دهان در طولانی مدت کمک می کند. این امر نکته مهمی در کاربرد یک دهانشویه است.

استفاده از یک دهانشویه حاوی فلوراید می تواند به سلامت و استحکام دندان ها کمک کند و حساسیت دندان را کاهش دهد.

به علاوه، استفاده از این دهانشویه خطری برای ترمیم های دندان مانند مواد پرکننده و روکش ها ندارد.

بسیاری از افراد دهانشویه را تنها از روی عادت در برنامه بهداشت دهان و دندان خود قرار داده اند. اما بهتر است با مقایسه کاربردهای دهانشویه حاوی الکل و فاقد الکل تصمیم بهتری برای سلامت خود بگیرید.

منبع:

exceptionaldentistryca

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *