کاهش درد لثه: روش های موقت اما موثر

وقتی لثه هایتان احساس درد، سوزش و قرمزی دارند یا دچار زخم شده اند، ممکن است سلامت خود را از دست داده باشند. لثه های سالم صورتی هستند و درد ندارند. اگر دچار درد لثه باشید حرف زدن و خوردن می تواند دشوار باشد. پس از تماس با دندانپزشک و تعیین قرار ملاقات برای درمان می توانید از روش های خانگی کاهش درد لثه تا آن زمان استفاده کنید.

روش های کاهش درد لثه:

مواد غذایی سرد:

چیزی بخورید که سرد باشد یا با آب سرد قرقره کنید. نه تنها مواد غذایی سرد مانند بستنی و یخ می توانند در کوتاه مدت باعث کاهش درد لثه شوند و در عین حال باعث کاهش تورم و التهاب می شود. فریزر خود را پر از میوه های یخ زده کنید تا در زمان تجربه درد راهکاری داشته باشید.

پماد موضعی بنزوکائین:

پماد موضعی بنزوكائین روی لثه های خود بمالید. این کرم اغلب برای نوزادانی استفاده می شود که در حال دندان درآوردن هستند و باعث بی حسی موقت لثه های شما می شود. این بی حسی به راحتی در غذا خوردن شما کمک می کند. در استعمال این کرم، از دستورالعمل روی بسته پیروی کنید.

داروی ضد درد:

برای کاهش درد لثه می توانید از داروهای ضد درد بدون نسخه استفاده کنید. داروهایی مانند ایبوپروفن و استامینوفن مناسب هستند. هر دو دارو با مسدود کردن گیرنده های درد و تسکین التهاب به شما کمک می کنند که احساس راحتی کنید. همانند سایر داروها، برای مصرف دارو از دستورالعمل روی بسته، دوز توصیه شده و نظر پزشک خود تبعیت کنید.

مسواک و نخ دندان:

بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید. درد لثه های شما می تواند به دلیل ابتلا به جینجیویت، عفونت لثه، باشد. تنها راه مبارزه با این بیماری مسواک زدن بعد از هر وعده غذایی و نخ دندان کشیدن است. در ابتدا ممکن است متوجه شوید که لثه هایتان خونریزی دارد که طبیعی است. با ادامه رعایت بهداشت دهان و دندان، لثه ها سالم تر خواهند شد و به طور کلی درد کمتری حس خواهید کرد.

مراجعه به دندانپزشک:

در صورتی که درد پایدار بود، به دندانپزشک مراجعه کنید. برای تمیز کردن تارتار تجمع کرده روی دندان و بین خط لثه به جرم گیری حرفه ای توسط دندانپزشک نیاز دارید. در صورتی که درد لثه ها مداوم است، با دندانپزشک خود مشورت کنید. شاید این حالت در نتیجه کمبود تغذیه ای شدید به وجود آمده باشد.

livestrong

1. سلام .من همه دندون هامو کشیدم و دوروزه تموم شدن .از دیروز تاحالا لثه هام مور مور میشن و خارش دارن .چیکار کنم یکم اروم بشم