کمک به کودک جهت عادت کردن به ارتودنسی

شروع درمان ارتودنسی می تواند برای کودک و والدین او استرس زا باشد. استفاده از بریس برای کودک و نوجوان به معنی وارد شدن آسیب جدی به تیپ و ظاهر اوست و برای والدین به معنی تلاش برای کمک به کودک جهت عادت کردن به ارتودنسی.

کمک به کودک جهت عادت کردن به ارتودنسی:

برای اینکه کودک یا نوجوان خود را به شروع و همکاری در طول درمان متقاعد کنید، لازم است با او در مورد تاثیر درمان در زیباسازی صورت و لبخند او صحبت کنید. خوشبختانه امروزه گزینه های زیادی برای کمک به کودک جهت عادت کردن به ارتودنسی معرفی شده است که شامل استفاده از بریس های فلزی تا بریس های رنگی، شفاف، سرامیکی و حتی در برخی موارد اینویزیلاین می شود. با معرفی این گزینه ها با کودک یا نوجوان خود می توانید تا حدی زیادی او را به شروع درمان متقاعد و متمایل کنید.

هدف از ارتودنسی و استفاده ازبریس حرکت دادن و تنظیم موقعیت دندان ها و بهبود عملکرد جویدن غذاست. بنابراین با شروع درمان مقداری درد و ناراحتی در کودک طبیعی است. همین امر می تواند او را از ادامه مسیر دلسرد کند. برای کمک به کودک جهت عادت کردن به ارتودنسی می توانید از روش های زیر کمک بگیرید:

برای فرزند خود غذاهای نرم و راحت تهیه کنید. سوپ ها، پودینگ ها، سیب زمینی پخت شده، نودل نرم و به عنوان پاداشی برای تحمل درمان، بستنی، بهترین گزینه های موجود هستند.

وکس دندان در کیت خانگی داده شده به شما موجود است. از این ماده میتوان به عنوان مانعی بین براکت ها و بافت داخل دهان و پیشگیری از تحریک بافت استفاده کرد. چنانچه کودک در اثر مالش براکت به بافت داخل دهان دچار درد و ناراحتی شده است، تکه ای از وکس را جدا کنید و روی براکت قرار دهید. وکس به خودی خود پس از خیس شدن یا در حین مسواک زدن از روی براکت جدا می شود. در این صورت باید آن را تا زمانی که لازم است جایگزین کنید.

محصولاتی مانند ایبوپروفن یا استامینوفن می توانند تورم و درد فرزند شما را کاهش دهند. از پزشک در مورد داروهای مناسب برای فرزند خود مشورت بگیرید.

بیشترین ناراحتی و درد را فرزندتان در روزهای اول درمان احساس خواهد کرد. مواجهه با دوستان و نحوه برخورد آنها با ظاهر جدید فرزندتان نیز تاثیر زیادی در روحیه و اشتیاق او برای درمان دارد. با هم در مورد نگرانی ها و مسائل درمانی صحبت کنید و سعی در آرامش بیشتر او داشته باشید. پس از مدتی با ظهور نتایج مثبت، ادامه مسیر درمان نیز آسان تر خواهد شد.

wilkandwilk