کنسل کردن نوبت دندانپزشکی به دلیل بیماری:

گاهی گرفتن نوبت دندانپزشکی با وجود آن همه درد و مشکل دشوار می شود. به همین دلیل حتی فکر کنسل کردن آن نیز می تواند وحشتناک باشد. اما اگر مریض شدید چطور؟ کدامیک برای شما، تیم درمان و دیگر بیماران بهتر است؟ کنسل کردن نوبت دندانپزشکی به دلیل بیماری یا حفظ نوبت؟

کنسل کردن نوبت دندانپزشکی به دلیل بیماری:

هرگز نباید نوبت دندانپزشکی خود را کنسل کنید، مگر آنکه دلیل خوبی داشته باشید. به هر حال، این زمان برای شما رزرو شده است و دندانپزشک در این ساعت منتظر شما خواهد بود.

از سوی دیگر ممکن است کلینیک بسیار شلوغ باشد و امکان تنظیم نوبت مجدد در فاصله زمانی کم وجود نداشته باشد. این امر می تواند درمان شما را با مشکل مواجه کند.

چقدر مریض هستید؟

از آنجا که کنسل کردن نوبت دندانپزشکی به دلیل بیماری ممکن است با ریسک تاخیر در درمان مشکل دهان و دندان همراه شود، باید ضرورت این امر را در نظر بگیرید. ابتدا شدت بیماری خود را ارزیابی کنید. در این میان باید ببینید آیا می توانید تمام مدت درمان را روی صندلی آرام بنشینید یا خیر. به علاوه مسری بودن بیماری را نیز باید بررسی کنید.

برای مثال یک سردرد معمولی مسری نیست و آرام نشستن روی صندلی دندانپزشک نیز کار چندان دشواری نخواهد بود.

اما میگرن داستان کاملا متفاوتی است. اگر دائما دچار میگرن هستید، بهتر است پیش از گرفتن نوبت دندانپزشکی، فواصل سردرد خود را تخمین بزنید. اما اگر در هر صورت باز هم پیش از درمان دچار میگرن گشتید،باید شدت درد را در نظر بگیرید. اگر درد زیاد نیست، بهتر است برای درمان مراجعه کنید. اگر درد به حدی است که احساس می کنید دچار تهوع و سرگیجه خواهید شد، می توانید تیم درمان را از وضعیت خود باخبر کنید.

آیا مسری است؟

مراجعه به دندانپزشک با وجود ابتلا به یک بیماری مسری نیز کار اخلاقی نیست. پیش از مراجعه علائم خود را بررسی کنید. آیا عطسه و سرفه می کنید؟ ممکن است دچار سرماخوردگی، ویروس یا حتی آنفولانزا شده باشید. حتی اگر در حال حاضر بهبود یافته اید، اما ممکن است تا یک هفته ناقل بیماری باشید.

زمانی که دچار یک بیماری مسری هستید، بهتر است با مطب دندانپزشک تماس بگیرید. از آنها در مورد وضعیت خود مشورت بخواهید. دندانپزشک در صورت لزوم قرار دیگری را برای شما تعیین خواهد کرد.

اگر تصمیم به مراجعه گرفتید، شرایط بیماری خود را برای دندانپزشک توضیح دهید تا اقدامات لازم برای شما اتخاذ شود. در این میان اگر دچار احتقان بینی هستید، بهتر است دندانپزشک را مطلع سازید. معمولا ممکن است در طول درمان از طریق دهان نیز قادر به نفس کشیدن نباشید. بنابراین بهتر است پیش از شروع درمان، علامتی را با دندانپزشک خود تعیین کنید تا هر زمان که احساس ناراحتی کردید، او را مطلع سازید. بدین ترتیب درمان تا بهبود تنفس شما متوقف خواهد شد.

123dentist