خلال با نخ دندان کماندار: 4 دلیل انتخاب گزینه ای بهتر

فهرست مطالب

در سال های اخیر خلال با نخ دندان کماندار محبوبیت ویژه ای یافته است. تولیدکنندگان از آن به عنوان معجزه ای برای آموزش بهداشت دهان و دندان به کودکان یاد می کنند. اما آیا واقعا این ابزار به همان مقداری که گفته می شود، سودمند است؟ در ادامه 4 اشکال مهم در استفاده از این نوع نخ دندان بررسی می شود.

اشکالات بهداشتی و سلامتی در رابطه با خلال با نخ دندان کماندار:

عدم ارائه اطلاعات شفاف در مورد دهان:

بزرگ ترین عاملی که می تواند موجب بیماری های دهان و دندان شود، بی خبری فرد از اتفاقاتی است که در دهانش می افتد. بهترین راه برای کسب اطلاعات دقیق از وضعیت دهان و دندان، نخ دندان کشیدن با آگاهی کامل است. نخ دندان جدیدی که برای هر دندان استفاده می شود، با نشان دادن رنگ پلاک و یا وجود خون در محل تمیز کردن می تواند محل عفونت فعال را در دهان مشخص سازد. اما این امر در مورد خلال با نخ دندان کماندار به دلیل عدم وجود بخش تمیز نخ، ممکن نیست. در نتیجه بیمار فرصت مهمی را برای تشخیص پاکت های پریودنتال از دست خواهد داد.

با بافت لثه با ملایمت رفتار نمی کند:

زمانی که فاصله بین دندان ها کم باشد، می توانید نخ دندان را عقب و جلو ببرید تا به آرامی وارد فضای بین دندان ها شود. اما عدم وجود این فضا در خلال با نخ دندان کماندار موجب شده است که مجبور باشید آن را به پایین فشار دهید. فشار دادن نخ دندان به سمت پایین موجب برخورد شدید نخ با بافت لثه پس از رهایی از بین دندان ها می شود. همین امر به بروز زخم و در نهایت عفونت لثه می انجامد.

باکتری ها را به بخش های سالم منتقل می کند:

یکی از مهم ترین اشکالات ما به این نوع نخ دندان، عدم وجود نخ اضافه است. این تکه نخ کوچک می تواند عفونت را از یک پاکت به سایر بخش های دهان ببرد و کل دندان ها را درگیر کند.

به این موضوع فکر کنید. کارکرد اصلی نخ دندان حذف باکتری و پلاک است. اگر قرار باشد، در عوض آن ها را به همه جای دهان منتقل کنیم، چه بسا بهتر که اصلا این کار انجام نگیرد. با استفاده از این ابزار، نه تنها برای این باکتری ها یک تاکسی مجانی جهت یک تور تفریحی دور دهان خود گرفته اید، بلکه آنها را در جایی پیاده می کنید که مطلوب ترین مکان برای زندگی آنهاست و بیشتر آسیب را از آنجا وارد می کنند: عمق پاکت های لثه!

تاثیر زیست محیطی:

حتی اگر واقعا طرفدار محیط زیست نباشید، اما همه موافق هستیم که بهتر است مصرف پلاستیک را کاهش دهیم. همین یک گام کوچک در حذف تکه ای از پلاستیک می تواند تاثیر زیادی در سبک زندگی ما داشته باشد.

منبع:

orawellness

مطالب مشابه

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *