سفید کردن دندان با مواد طبیعی

فهرست مطالب

برخی مواد غذایی دندان های شما را سفید می کنند. این فرایند تدریجی و ملایم است، اما اگر به طور مداوم از آنها استفاده کنید پس از چند ماه متوجه تغییرات خواهید شد. در طول مدتی که از این روش ها برای سفید کردن دندان خود استفاده می کنید، مهم است که از چیزهایی که دندان هایتان را لکه دار می کنند پرهیز کنید. سفید کردن دندان با مواد طبیعی در حین استفاده از مواد تیره کننده دندان بی فایده است.

سفید کردن دندان با مواد طبیعی:

آب لیمو خانگی:

آب لیمو به جهت روشن کردن مو شناخته شده است. از این ماده در سفید کردن دندان نیز می توان استفاده کرد. یک قاشق چایخوری آب لیمو را با مقداری نمک و جوش شیرین مخلوط کنید. این مخلوط را روی دندان هایتان بمالید. البته اگر بتوانید آن را تحمل کنید، می توانید لیمو را نیز بخورید. فراموش نکنید که استفاده بیش از حد از این روش با آسیب به مینای دندان می تواند موجب حساسیت دندان شود.

پوست پرتقال:

پوست پرتقال یک سفیدکننده طبیعی دندان است. برای سفید شدن دندان از درون پوست پرتقال استفاده کنید. آنها را به طور مستقیم بر روی دندان های خود بمالید تا دندانتان را سفید کند.

سرکه سیب:

سرکه سیب برای از بین بردن لکه های روی دندان بسیار موثر است. اگر بتوانید آن را تحمل کنید، می توانید آن را محکم قرقره کنید. با این حال استفاده بیش از حد از این روش نیز اغلب باعث حساسیت دندان می شود. همچنین می توانید سرکه سیب را با جوش شیرین مخلوط کنید. این مخلوط را روی دندان های خود مالش دهید. سرکه سیب دارای مزیت کاهش علائم بیماری ریفلاکس معده نیز است. افرادی که از بیماری ریفلاکس معده رنج می برند اغلب دچار دندان های زرد می شوند.

توت فرنگی:

یکی از روش های سفید کردن دندان با مواد طبیعی توت فرنگی است. ممکن است در ابتدای امر دندان های شما بسیار قرمز شوند اما وقتی دهان خود را بشویید با دندان های سفیدتری رو به رو خواهید شد. همچنین می توانید توت فرنگی را له کنید و با جوش شیرین مخلوط کنید. این مخلوط را بر روی دندان های خود بکشید و پیش از مسواک زدن 5 دقیقه صبر کنید. در صورت مداومت به این کار، پس از مدتی دندان های شما سفیدتر خواهند شد.

سبزیجات خام:

خوردن سبزیجات خام نیز دندان ها را سفید می کند. این موضوع به دلیل سفتی و خاصیت سایشی آنها است. هنگامی که سبزیجات خام را مصرف می کنید، آنها به دندان های شما کشیده می شوند و جرم ها را از روی آن جدا می کنند. سبزیجات پخته شده به دلیل نرم بودن چنین خاصیتی ندارند.

اجتناب کردن:

در طی دوره سفید کردن دندان با مواد طبیعی از مصرف غذاهایی که آنها را تیره می کند اجتناب کنید. این غذاها شامل هر چیزی است که حاوی رنگدانه باشد مانند شراب، نوشابه، قهوه و چای. اگر هر یک از این غذاها را مصرف کردید حتما دندانهایتان را بلافاصله تمیز کنید. اگر سیگار می کشید، ترک کنید، زیرا این کار یکی از دلایل اصلی زرد شدن دندان ها است.

منبع

livestrong

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *