افزایش احتمال پوسیدگی دندان در اثر ابتلا به آسم:

فهرست مطالب

آسم عارضه ای تنفسی است که می تواند بر شرایط سلامت عمومی بدن تاثیر داشته باشد. با این حال، با استفاده از اقدامات پیشگیرانه می توان از افزایش احتمال پوسیدگی دندان در اثر ابتلا به آسم و ابتلا به بیماری های لثه جلوگیری کرد.

افزایش احتمال پوسیدگی دندان در اثر ابتلا به آسم:

اجازه دهید به برخی عوامل افزایش احتمال پوسیدگی دندان در اثر ابتلا به آسم نگاهی بیاندازیم.

زخم دهان:

استفاده از اسپری آسم می تواند باعث التهاب بافت انتهای دهان و زخم شود. این نوع زخم می تواند عفونی شود و کل دهان را درگیر کند.

خشکی دهان:

احتمال ابتلا به خشکی دهان در افراد مبتلا به آسم بیشتر از افراد عادی است. این امر به دلیل تنفس دهانی در این افراد برای دریافت اکسیژن بیشتر است. از سوی دیگر داروها و اسپری آسم نیز می تواند موجب خشکی دهان شود.

خشکی دهان از این جهت اهمیت دارد که در این شرایط باکتری های مضر دهان شسته نمی شوند. بنابراین تکثیر باکتری ها شدت می یابد. این امر شانس بوی بد دهان، پوسیدگی دندان و بیماری لثه را افزایش می دهد.

پیشگیری از افزایش احتمال پوسیدگی دندان در اثر ابتلا به آسم:

دهان خود را پس از استفاده از اسپری آسم بشویید. حتی بهتر است دندان های خود را بشویید.

آب بنوشید. مصرف زیاد آب می تواند اثرات خشکی دهان را خنثی کند.

با دندانپزشک خود مشورت کنید. با او در مورد شرایط پزشکی بیماری های خود و داروهای مصرفی مشورت کنید. دندانپزشک می تواند برای پیشگیری از افزایش احتمال پوسیدگی دندان در اثر ابتلا به آسم توصیه های لازم را بکند.

از برند دیگری از اسپری استفاده کنید. برخی از برندها بیشتر از دیگران موجب خشکی دهان و پوسیدگی دندان می شوند. برخی دیگر نیز مزه شیرین می دهند و دندان های شما را در معرض خطر قرار می دهند.

آسم و اضطراب:

حملات آسم در شرایط استرس زا بیشتر می شود. در صورتی که رفتن به دندانپزشکی شما را مضطرب می کند از روش های زیر برای کاهش اضطراب کمک بگیرید:

نفس بکشید:

به طور منظم و آرام نفس بکشید. برخی از افراد در زمان استرس نفس خود را نگه می دارند که این کار با کاهش سطح اکسیژن موجب بروز حمله آسم می شود.

از مصرف کافئین پیش از نوبت دندانپزشکی خودداری کنید.

پیش از مراجعه برای روز خود برنامه ریزی کنید. مراجعه به دندانپزشکی بدون عجله و از روی برنامه می تواند استرس شما را کاهش دهد.

منبع:

deltadentalins

مطالب مشابه

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *