غذا خوردن پس از جراحی ایمپلنت دندان:

فهرست مطالب

ایمپلنت دندان همانند دندان طبیعی عمل می کند و از نظر استحکام و طول عمر برای خوردن غذاهای مورد علاقه شما ایده آل است. با این حال، برخی از بیماران تصور می کنند درست بعد از جراحی می توانند هر چیزی بخورند، اما این طور نیست. بلکه برای غذا خوردن پس از جراحی ایمپلنت دندان باید مدتی صبور باشید.

چرا نمی توانم بلافاصله پس از جراحی غذا بخورم؟

دلیل آن کاملا ساده است. شما و محل ایمپلنت در حال بهبودی هستید و این بهبودی شامل روند ادغام استخوانی نیز می شود. در این مرحله ایمپلنت در حال جوش خوردن به استخوان فک است و هر گونه فشار جدی به محل زخم می تواند در این روند اختلال ایجاد کند. به همین دلیل گزینه های زیر برای غذا خوردن پس از جراحی ایمپلنت دندان توصیه می شود.

اصول غذا خوردن پس از جراحی ایمپلنت دندان:

ماست و دیگر لبنیات نرم:

محصولات لبنی گزینه مناسب دیگری برای غذا خوردن پس از جراحی ایمپلنت دندان است. این غذا نه تنها غنی از کلسیم است و به استحکام استخوان ها کمک می کند، بلکه نرم نیز هست. ماست در طعم های مختلف میوه ای نیز وجود دارد که تنوع بیشتری به برنامه غذایی شما می دهد.

سوپ ها:

اگر درد شما به حدی است که نمی توانید غذاهای جامد بخورید، انواع سوپ می توانند منبع خوبی برای پروتئین باشند. تمامی مواد داخل سوپ را میکس کنید. وجود هرگونه سبزیجات یا تکه های گوشت برای ایمپلنت دندان سخت هستند.

سیب زمینی:

سیب زمینی ماده غذایی بسیار خوبی است که می تواند کار تغذیه شما را تا زمان بهبودی به عهده بگیرد. می توانید آن را آبپز کنید، سرخ کنید، کبابی کنید و ده ها روش دیگر. سیب زمینی در اشکال مختلف پخت نیاز کمی به جویدن دارد. برای طعم دهی به آن نیز می توانید از سس ها و کرم های مختلفی استفاده کنید. پس از مصرف سیب زمینی، مراقب تکه های زیر باقی مانده آن بین دندان ها و به خصوص محل جراحی باشید.

تخم مرغ:

همانند سیب زمینی، تخم مرغ نیز بسیار نرم است و روش های متعددی برای پخت آن وجود دارد. تخم مرغ را می توان در هر وعده غذایی استفاده کرد.

آیا برای جایگزینی دندان های از دست رفته خود دچار تردید هستید؟ از مختصصان کلینیک دندانپزشکان ما وقت بگیرید تا بهترین گزینه درمانی را با توجه به شرایط دهان، فک و بودجه مالی به شما پیشنهاد دهیم.

منبع:

pccd

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *