کشیدن دندان در بارداری:

فهرست مطالب

دهان شما در بارداری تغییر می کند. زمانی که باردار هستید، به دلیل تغییرات هورمونی ریسک ابتلا به بیماری های لثه و دیگر مشکلات دهان و دندان در شما افزایش می یابد. معاینه منظم توسط دندانپزشک می تواند از نیاز به کشیدن دندان در بارداری پیشگیری کند. آیا در شرایط پوسیدگی شدید، امکان کشیدن دندان در بارداری وجود دارد؟

تفکر منسوخ شده:

یکی از دلایل بروز مشکلات پیچیده دهان و دندان در زنان باردار و پوسیده شدن دندان ها، این تفکر منسوخ است که درمان های دندانپزشکی در زمان بارداری خطرناک است. در گذشته حتی به دندانپزشکان نیز آموزش داده می شد که درمان یک مادر باردار خطرناک است و دندانپزشکان هر چقدر هم که شرایط مادر پیچیده بود، از درمان مشکل وی خودداری می کردند. اما در حال حاضر و با پیشرفت های دندانپزشکی، درمان با ملاحضات مربوط به شرایط مادر به صورت ایمن انجام می شود.

امروزه بسیاری از درمان های دندانپزشکی، حتی با استفاده از بیحسی و رادیوگرافی بر روی مادران باردار انجام می شود. پیش از شروع درمان، دندانپزشک را از شرایط خود آگاه سازید تا درمان با توجه به شرایط خاص شما انجام گیرد.

زمان مناسب برای کشیدن دندان در بارداری:

برای کشیدن دندان در بارداری زمان اهمیت دارد. انجمن زنان و زایمان آمریکا توصیه می کند که درمان های دندانپزشکی ضروری در سه ماهه دوم صورت گیرند و هر گونه درمان غیر ضروری به بعد از زایمان موکول شوند.

زمانی که مادر باردار به سه ماهه سوم می رسد، خوابیدن به پشت برای کشیدن دندان می تواند برای او دشوار باشد.

البته زمانی که مشکل دهان و دندان در بیمار جدی و اورژانس باشد، و دندان باید هر چه سریع تر کشیده شود، فرقی نمی کند مادر در کدام سه ماهه ای قرار دارد.

کشیدن دندانی که عفونت و آبسه کرده است یا به حدی آسیب دیده است که خطر آسیب به بافت نرم دهان وجود دارد، کشیدن آن برای سلامت مادر و جنین بهتر از ماندن آن در دهان است. انتشار عفونت حاصل از بیماری لثه یا پوسیدگی دندان در خون مادر می تواند جنین را در معرض خطر قرار دهد. زایمان زودرس، وزن پایین نوزاد هنگام تولد، و پارگی کیسه آب از عوارض عدم درمان عفونت دهان و دندان است.

بنابراین تفاوتی ندارد که درمان شما با کشیدن دندان، عصب کشی یا صرفا یک جرم گیری ساده انجام شود، برای سلامت خود و نوزاد بهتر است هر چه سریع تر با دندانپزشک تماس گرفته و برای درمان برنامه ریزی کنید.

منبع:

colgate

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *