شکستن براکت ارتودنسی: چه باید کرد؟

فهرست مطالب

شکستن براکت ارتودنسی یکی از رایج ترین خطرات استفاده از این درمان است. متاسفانه این اتفاق همیشه در ساعات کاری معمول رخ نمی دهد، اما در عین حال واجد شرایط یک حادثه اورژانس نیز نیست. بنابراین اگر براکت شما در خانه در حین شام شکست چه باید کرد؟ اولین گام این است که نگران نباشید. در اغلب موارد می توانید تا زمان رسیدن به مطب دندانپزشک از روش های ترمیمی استفاده کنید.

با ارتودنتیست خود تماس بگیرید:

ممکن است پس از خوردن چیزی به خصوص سخت یا ترد، متوجه رها شدن یکی از براکت ها شوید. این مشکل رایج زمانی اتفاق می افتد که چسب براکت ضخامت خود را از دست داده است یا دچار ترک شده است. در صورتی که این اتفاق در ساعات کاری رخ داده است، بهتر است با کلینیک ما تماس حاصل کنید.

با توضیح شرایط به همکاران وضعیت ارزیابی می شود. در صورتی که مشکل خفیف باشد، با توضیحات دندانپزشک برای نحوه ترمیم مشکل می توانید تا قرار ملاقات بعدی برای ترمیم آن صبر کنید.

چنانچه مشکل حاد تشخیص داده شود برای ترمیم براکت باید به مطب مراجعه کنید. به هر حال شکستن براکت ارتودنسی مانع حرکت دندان های شما به سمت مطلوب خواهد شد. براکت شکسته با هزینه جداگانه برای شما ترمیم خواهد شد.

درمان خانگی تا زمان رسیدن به ارتودنتیست:

به هر حال قبل از رسیدن به مطب دندانپزشک با مقداری ناراحتی رو به رو خواهید شد. به خصوص اگر براکت جدا شده باشد و سیم ها به زبان یا گونه شما آسیب وارد کنند تحمل وضعیت دشوارتر خواهد بود. اگر براکت جداشده است آن را در دستمالی همراه با خود به مطب دندانپزشک ببرید. در صورتی که براکت آسیب جدی ندیده باشد می توان از آن مجددا استفاده کرد. بدین ترتیب هزینه درمان کمتر خواهد شد.

چنانچه براکت هنوز به سیم متصل است از دستکاری آن خودداری کنید. این کار می تواند به دندان و بافت نرم دهان شما آسیب بیشتری وارد کند.

در عوض از وکسی که در جلسات پیشین به شما داده شده است به منظور پوشاندن لبه های تیز آن استفاده کنید.

پیشگیری از شکستن براکت ارتودنسی:

بدترین کاری که می توانید درطول درمان ارتودنسی انجام دهید، مصرف غذاهای چسبناک و سفت است. بزرگترین دشمنان شما در این دوره میوه های سفت و شکلات تافی است. این مواد می توانند رزین های متصل به براکت را شل کنند و موجب شکستن براکت ارتودنسی شوند. سایر مواد مضر برای شما عبارتند از آب نبات های سخت، سیب، پاپ کورن و هر ماده ای که بین براکت ها گیر می کند. بهتر است در طول درمان از مصرف این مواد پیشگیری کنید. در غیر این صورت متحمل هزینه های زیاد برای ترمیم براکت های خود خواهید شد.

منبع

drssavagesabolvisser

مطالب مشابه

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *