شکستن مداوم پیچ ایمپلنت: راه حل مشکل

فهرست مطالب

سوال: این دومین بار است که پیچ ایمپلنت دندان من دقیقا در همان دندان می شکند. سال گذشته دندان خود را ایمپلنت کردم و دچار این مشکل شدم. در مورد طبیعی بودن این مشکل سوال نکردم، زیرا می دانستم که این مشکل اصلا رایج نیست. اما دندانپزشکم به نحوی از من سوال می کرد که انگار من مقصر این اتفاق هستم. چرا من باید با وجود پرداخت هزینه های بالای این روش درمانی، ایمپلنت خود را بشکنم؟ دلیل شکستن مداوم پیچ ایمپلنت چیست؟

پاسخ:

زمانی که پیچ ایمپلنت دائما می شکند، می تواند نشانه ای وجود فشار زیاد روی آن باشد. شاید فشار حاصل از جویدن زیاد بوده و پیچ شکسته است.

از سوی دیگر، سایز و کیفیت خود پیچ نیز عامل مهمی در شکستن مداوم پیچ ایمپلنت است. در صورتی که ایمپلنت نسبت به فشار حاصل از جویدن در آن نقطه از فک بیش از حد کوچک باشد، نمی تواند در برابر فشار مقاومت کند و می شکند. در عین حال، جایگذاری نادرست ایمپلنت و تاج آن در فک نیز می تواند عامل مهمی در وارد شدن فشار بیش از حد به پیچ باشد.

گاهی ممکن است از ایمپلنتی با کیفیت مناسب در جراحی استفاده نشده باشد. برند و شرکتی که ایمپلنت متعلق به آن است، نقش مهمی در نتیجه درمان دارد. انتخاب یک برند بی کیفیت، برای صرفه جویی در هزینه ها یا کسب سود بیشتر، می تواند به شکست درمان و وارد شدن هزینه های بیشتر بیانجامد.

راه حل شکستن مداوم پیچ ایمپلنت:

برای حل این مشکل، می توان دائما پیچ را جایگزین کرد، اما مسلما بهتر است که ابتدا دلیل شکستن مداوم پیچ ایمپلنت مشخص شود. ابتدا دندانپزشک باید ایمپلنت، فک، و روکش را معاینه و ارزیابی کند. طرز قرارگیری ایمپلنت در فک نیز باید ارزیابی شود. در عین حال، بهتر است در این رابطه از نظر تخصصی دندانپزشک دیگری نیز استفاده شود. بهتر است متخصص دیگری نیز شرایط شما را از نزدیک ارزیابی کند و راه حلی برای این مشکل ارائه دهد.

ما درک می کنیم که هزینه های دریافت ایمپلنت زیاد است و بیمار مایل است که زیبایی لبخند خود را پس از طی مراحل مختلف درمان حفظ کند. برخی از دندانپزشکان سیاست های به خصوصی برای وارانتی درمان خود دارند. در این مورد از دندانپزشک خود سوال کنید. شاید ترتیباتی اتخاذ شود که پس از دو بار شکست درمان، از وارد شدن هزینه های بیشتر به شما برای رفع مشکل خودداری شود.

منبع:

rotadental

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *