درمان دندان درد در بارداری: چند راه حل خانگی

زمانی که باردار می شوید، انتظار دارید از لحظات مادری خود لذت ببرید و قطعا نمی خواهید با دردی مانند دندان درد مواجه شوید! اینکه زنان باردار بیشتر مستعد تورم لثه ها، آماس لثه ها و دیگر مشکلات دندانی هستند، واقعیتی تلخ است. اگر مراقبت از دندان های خود را مدت طولانی است که نادیده گرفته اید، احتیاجی به گفتن نیست که دندان درد شما حتمی است. از آنجا که بسیاری از افراد در طول بارداری تمایلی به مراجعه به دندان پزشک ندارند یا از این کار منع می شوند، شما را با درمان دندان درد در بارداری آشنا می کنیم.

روغن میخک طبیعی: معمول ترین توصیه برای درمان دندان درد در بارداری:

دلیل هرچه که هست، بسیار ناراحت کننده است که در دوره بارداری دچار دندان درد شده اید؛ اما حقیقت این است که مراقبت از دندان درد در این زمان مستلزم دقت زیاد است. شخصی ممکن است نخواهد سلامت فرزندش را با مصرف مسکن های قوی به خطر بیندازد. برای فرد دیگری ممکن است همیشه خطر عفونت وجود داشته باشد و این مسئله برای بارداری فرد نیز مشکل ایجاد خواهد کرد.

بنابراین گزینه هایی که دارید چیست؟

نیاز به معاینه تخصصی دندانپزشکی دارید؟

هم اکنون با یک کلیک نوبت بگیرید

چگونه می توان بدون صدمه زدن به جنین درد دندان را تسکین داد؟

واجب ترین و مهم ترین کار، مراقبت کافی از دندان هاست. سلامت دندان های شما، سلامت جنین در حال رشد در شکم شما را تحت تأثیر قرار می دهد. بنابراین مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و مراجعه به دندانپزشک به صورت منظم، فوق العاده مفید خواهد بود. اگر پوسیدگی دندان دارید یا نیاز است که یکی از دندان هایتان کشیده شود، در اسرع وقت باید به دندانپزشک مراجعه کنید. در صورت امکان سه ماهه دوم سال را برای این کار انتخاب کنید.

برای درمان دندان درد در بارداری می توانید موارد زیر را امتحان کنید.

مسکن های بدون نسخه:

می توانید از مسکن های بدون نسخه استفاده کنید، اما اکثر پزشکان این کار را توصیه نمی کنند، مخصوصا اگر تا زایمان زمان زیادی مانده باشد. زمانی که پزشک و ماما اجازه مصرف مسکن های درد را دادند، حتما دوز دارو را به درستی مصرف کنید.

میخک:

یک میخک کامل را بجویید. روغنی که از آن آزاد می شود به دندان می رسد و به طور طبیعی درد را کاهش می دهد. می توانید از روغن میخک که در داروخانه ها موجود است نیز استفاده کنید. اما استفاده بیش از حد از آن می تواند منجر به آسیب عصبی شود که برای بارداری اصلا خوب نیست.

قرقره آب گرم:

آب گرم را قرقره کنید. این کار درد را تسکین می دهد و جلوی انتشار هرگونه عفونت را می گیرد. همچنین می توانید از کمپرس های سرد یا گرم استفاده کنید.

پمادهای بدون خطر:

می توانید از پمادهای موضعی که ماده اصلی آنها بنزوکائین است نیز استفاده کنید. از همین مواد در پمادهای مخصوص دندان درآوردن کودکان نیز استفاده می شود و برای استفاده در درمان دندان درد در بارداری نیز خطری ندارد.

اینها روش هایی هستند که به عنوان روش هایی بی خطر برای تسکین دندان درد در دوره بارداری در نظر گرفته شده اند. می دانیم که بعضی از مسائل خارج از کنترل است، اما هنوز هم همانطور که دندانپزشکان می گویند اگر توجه و مراقبت کافی را نسبت به بهداشت دهان خود داشته باشید، می توانید این مشکلات را کنار بزنید و در عوض بر روی بارداری سالمی تمرکز کنید.

منبع

dentority

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.