تیره شدن لثه در اطراف ایمپلنت:

پس از دریافت ایمپلنت، بیماران به دنبال نشان دادن لبخند زیبای خود هستند. اما گاهی تیره شدن لثه در اطراف ایمپلنت مانع تکمیل شادی بیمار می شود. تیره شدن لثه پس از جراحی نادر نیست و علل زیر می توانند عاملی بر بروز این مشکل باشند.

دلیل تیره شدن لثه در اطراف ایمپلنت:

ابتلا به بیماری را بررسی کنید:

در بیشتر موارد، تیره شدن لثه در اطراف ایمپلنت به دلیل رنگ پست تیتانیومی است که برای اتصال روکش به آن استفاده می شود. این پست ها معمولا خاکستری تیره هستند و در صورت نازک بودن لثه دیده می شوند.

در صورتی که پست ایمپلنت در عمق لثه قرار نداشته باشد، احتمال بروز این مسئله وجود دارد. عدم کاشت صحیح ایمپلنت می تواند باعث بروز مشکلات جدی تری در آینده شود. بنابراین بهتر است برای بررسی مشکل به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

اما گاهی تیره شدن لثه در اطراف ایمپلنت به دلیل ابتلا به بیماری رخ می دهد. به خصوص اگر بیمار دچار بیماری پریودنتال نکروزی شده باشد، عفونت باعث سیاه شدن بافت لثه می شود. به عبارت دیگر، فعالیت باکتری ها بافت لثه را می کشد و در نتیجه لثه سیاه یا خاکستری می شود. در صورت عدم درمان، بیماری می تواند باعث از دست رفتن کامل بافت لثه، استخوان و در نهایت ایمپلنت شود.

علائم ابتلا به بیماری پریودنتال نکروزی عبارتند از:

• شروع سریع درد
  • التهاب شدید لثه
  • تیره شدن لثه در ادامه پیشرفت بیماری
  • از دست رفتن دندان یا ایمپلنت

در صورتی که دارای علائم فوق هستید، برای بررسی و درمان به دندانپزشک مراجعه کنید.

نازکی بافت لثه:

در صورتی که لثه های شما سالم هستند، شاید مشکل به دلیل دیده شدن پست تیتانیومی از طریق لثه باشد. در این حالت، بیمار باید تحت عمل پیوند بافت لثه قرار گیرد. در این جراحی، دندانپزشک بافتی را از قسمت دیگری از دهان (معمولا کام) می گیرد و به لثه پیوند می زند. روش های دیگری نیز برای پیوند لثه و تحریک رشد آن وجود دارد که در صورت صلاح دید می توان از آن استفاده کرد.

از هر روشی که برای انجام این کار استفاده شود، لثه به قدری ضخیم خواهد شد که تغییر رنگ حاصل شده در اثر کاشت ایمپلنت دیده نخواهد شد.

درمان های سفید کردن لثه:

رنگ لثه توسط ملانوسیت ها تولید می شود که مسئول تولید ملانین در پوست نیز هستند. گاهی با وارد شدن تروما به لثه، بدن با تولید بیش از حد ملانین پاسخ می دهد. این امر باعث تغییر رنگ حتی در لثه های سالم می شود. یکی از روش های اصلاح این مشکل استفاده از درمان های سفید کننده لثه است که معمولا توسط لیزر انجام می گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یافتن راه حلی برای رفع مشکل تیره شدن لثه در اطراف ایمپلنت با کلینیک دندانپزشکی ما تماس حاصل فرمایید.

ariamodel

یک پاسخ