ارتباط دندان درد و سردرد:

فهرست مطالب

ارتباط دندان درد و سردرد چیست؟ چرا درد فک و سردرد با هم گره خورده اند؟ اینها سوالاتی است که زمانی که با درد دست به گریبان شده اید از خود می پرسید. در حالی که برخی از سردردهای به دلیل دندان درد شروع می شوند، عوامل مختلفی در این بین نقش دارند.

ارتباط دندان درد و سردرد:

این امر به سیستم اعصاب ارتباط دارد. زمانی که دندان درد می گیرد، کل سیستم عصبی را درگیر می کند. برای مثال، زمانی که دندان ملتهب می شود، پایانه های عصبی که سیگنال های درد را از دندان می گیرند آن را در دیگر قسمت های بدن تقویت می کنند.

این روند که در سطح خاصی شروع می شود به قدری پیچیده می گردد که سیگنال های درد ممکن است در هزارتوی فیبرهای اعصاب گیج شوند. در نتیجه، دردی که در آغاز از یک دندان به خصوص حس شده بود، کم کم به نواحی اطراف گسترش می یابد. به این امر درد ارجاع شده گفته می شود و به همین دلیل است که دندان درد موجب سردرد می شود.

درد فک و سردرد:

دندان قروچه، آبسه دندان، عفونت پس از کشیدن دندان یا اختلال عملکرد مفصل فک همه می توانند موجب سردرد یا سردردهای میگرنی شوند. این درد باعث دریافت مکرر داروهای سردرد می شود در حالی که علت اصلی در دهان است. زمانی که دچار درد فک و سردرد به طور همزمان می شوید، باید به آن به عنوان چراغ قرمزی برای مراجعه سریع به دندانپزشک فکر کنید.

دندان درد سینوسی:

از سوی دیگر، سایر اختلالات پزشکی نیز می توانند باعث دندان درد شوند. برای مثال سینوزیت را در نظر بگیرید. زمانی که فرد دچار عفونت سینوسی باشد، نزدیک ترین دندان به سینوس ممکن است دچار درد شود. درد معمولا شدید نیست اما حتی می تواند به دندان فک پایین و سمت مخالف نیز کشیده شود.

دندان درد دارید؟

دندان درد احساس آزاردهنده ای است. باعث می شود که تمام زندگی شما تحت شعاع قرار گیرد. زمانی که دچار درد فک و سردرد، دندان درد سینوسی یا دیگر دردهای مرتبط با سردرد شدید، توصیه می شود که هر چه سریع تر به دندانپزشک مراجعه کنید.

منبع:

drmassiah

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *