تزریق بدون درد دندانپزشکی:

تزریق دندانپزشکی یکی از ترسناک ترین تجربیات برای بیماران است. حتی اگر دچار ترس از دندانپزشکی نباشید، تصور سوزن بزرگ دندانپزشکی برای بیشتر افراد ترسناک است. متاسفانه بسیاری از روش های دندانپزشکی به تزریق بیحسی نیاز دارند. از درمان ساده ای مثل پر کردن دندان گرفته تا عصب کشی، دندانپزشک باید مطمئن شود که در طول درمان دردی حس نخواهید کرد. امروزه خوشبختانه با استفاده از روش های تزریق بدون درد دندانپزشکی بیماران می توانند تجربه بهتری داشته باشند.

چرا تزریق دندانپزشکی درد دارد؟

دلایل متعددی وجود دارد که تزریق دندانپزشکی سنتی درد دارد. جدا از این که به هر حال شی تیزی به بافت نرم دهان شما وارد می شود و این امر باعث درد می شود، دهان مجموعه پیچیده ای از اعصاب است. دندان نیز با وجود پوشش بیرونی سخت خود، بخشی از همین مجموعه اعصاب است. از لایه بیرونی و سخت دندان که بگذریم، دندان، لثه ها و بافت دهان به درد بسیار هستند.

بسته به محلی که دندانپزشک بیحسی را تزریق کند، اعصاب به ورود سوزن با درد پاسخ خواهند داد و از سوی دیگر گاهی پخش شدن داروی بیحسی نیز طول می کشد. بنابراین تا تکمیل انتشار بیحسی، بیمار درد حاصل از تزریق را حس خواهد کرد.

با وجودی که درد تزریق بیحسی به هیچ وجه غیر قابل تحمل نیست، با این حال از روش های متعددی برای کاهش همین درد ناچیز نیز استفاده می شود.

تزریق بدون درد دندانپزشکی:

استفاده از روش های جدید در تزریق می تواند میزان درد بیمار را کاهش دهد. میزان کلی درد به سرعت تزریق، مانور حرکت سوزن و زمان تزریق بستگی دارد. به همین علت تجربه تزریق توسط برخی دندانپزشکان بهتر از برخی دیگر است. دستگاه های جدید تزریق بدون درد دندانپزشکی دارای سه برنامه تزریق مختلف با سرعت های مختلف هستند که تاثیر زیادی در درد حس شده توسط بیمار دارد. در عین حال، با این روش امکان تزریق مواد بیحسی در نواحی مختلف بافت دهان وجود دارد.

استفاده آسان، سهولت در تمیز شدن، عدم نیاز به سر سوزن های یکبار مصرف، امکان استفاده از انواع تزریقات در بافت های مختلف و تاثیر مثبت بر بیماران به دلیل کاهش ترس و اضطراب بیمار از مزایای تزریق بدون درد دندانپزشکی است.

دندانپزشکی مدرن از روش های متعددی برای ارائه تجربه ای بهتر به بیماران استفاده می کند. استفاده از روش های مختلف بیحسی و بیهوشی مانند سدیشن از این جمله هستند. در صورتی که دچار ترس از دندانپزشکی هستید، به جای به تعویق انداختن درمان، با دندانپزشک خود در مورد روش های مختلف کاهش درد مشورت کنید.

dentalvibe