دلایل نیاز به ارتودنسی: 6 حالت رایج

فهرست مطالب

بسیاری از نوجوانان برای کمک به رشد صحیح دندان های خود در طول سال های بلوغ از ارتودنسی استفاده می کنند، اما در واقعیت بیماران زیادی در گروه های سنی مختلف هستند که می توانند از راه حل های ارتودنسی برای تغییر موقعیت دندان های خود و زیبایی بیشتر استفاده کنند. متخصصان دندانپزشکی به دلایل مختلف استفاده از ارتودنسی را به بیماران توصیه می کنند. برخی از اصلی ترین دلایل نیاز به ارتودنسی عبارتند از:

دلایل نیاز به ارتودنسی:

دندان کج:

یکی از رایج ترین دلایل نیاز به ارتودنسی در بیمارانی دیده می شود که تنها برای صاف کردن دندان های خود از بریس استفاده می کنند. در اوایل رشد دندان ها، ارتودنتیست ها اغلب می توانند متوجه شوند که برخی دندان ها در حال رشد در زاویه ای هستند که در نهایت ردیف مناسبی را ایجاد نمی کنند. در این موارد، بریس می تواند یک راه حل موثر برای اطمینان از رشد صحیح دندان ها باشد. این روش معمولا بین 8 تا 14 سالگی انجام می شود.

دندان های درهم ریخته:

بریس های دندان می توانند به عنوانی بخشی از راه حل برای دهان های کوچکی به کار روند که دندان ها در آن جای کافی برای رشد ندارند. برخی از بیماران دارای دندان هایی هستند که تا حدی از بغل رشد کرده اند. از بریس می توان برای هدایت دندان ها پس از کشیدن چند دندان و ایجاد فضای کافی در دهان استفاده کرد.

اوربایت و آندربایت:

یکی از دیگر دلایل نیاز به ارتودنسی ابتلا به مشکل اوربایت و آندربایت است، که در آن یکی از قوس های بالا یا پایین به طرف جلو یا عقب حرکت کرده اند و حالت نامناسبی در صورت فرد ایجاد کرده اند. در این عارضه دندانپزشک تلاش می کند این ناهنجاری طبیعی را به محل طبیعی خود بازگرداند و محل فک را تغییر دهد.

مال اکلوژن عمومی:

به دسته ای از مسائل مربوط به دندانپزشکی گفته می شود که در آن عملکرد جویدن بیمار به خوبی انجام نمی شود. در این صورت دندانپزشکان و ارتودنتیست ها از راه های مختلفی برای تغییر موقعیت دندان ها استفاده می کنند تا دندان ها دچار سایش نشوند و عملکرد طبیعی جویدن به فرد بازگردانده شود.

اشکال در فک:

یکی از دلایل نیاز به ارتودنسی اشکال در فک است. در این شرایط استفاده از بریس در کنار جراحی می تواند شکل فک را تغییر دهد.

مشکلات عملکردی خاص:

همانطور که قبلا گفته شد، گاهی اوقات از بریس به منظور جلوگیری از بروز مشکلات در آینده استفاده می شود. ناهماهنگی در دهان می تواند منجر به مشکلات جویدن و همچنین مشکلات دیگری از قبیل مشکلات تنفسی شود که در آن اصلاح محل دندان ها می تواند به جریان طبیعی هوا از طریق دهان کمک کند. در این موارد، طیف وسیعی از روش های درمان وجود دارد. استفاده از این روش ها نیز در برخی بیماران صرفا به منظور زیبایی اجرا می شود.

منبع:

dentalfind

مطالب مشابه