بریس سرامیکی چیست و چرا استفاده می شود؟

فهرست مطالب

مدتها از آن روزهایی که دهان بیمار پر از قطعات وسیم های فلزی می شد گذشته است. در آن زمان بیماران برای حضور در جامعه و لبخند زدن اعتماد به نفس کافی نداشتند. در حال حاضر سبک ها و انواع مختلفی از بریس معرفی شده است، که می توانند لبخند فرد را زیباتر کنند و اعتماد به نفس را به او بازگردانند. بریس سرامیکی یکی از انواعی است که محبوبیت زیادی بین بیماران دارد.

استفاده از بریس سرامیکی:

اگر مایل به استفاده از بریس سرامیکی هستید، باید دندانپزشکی را در محدوده خود بیابید که متخصص انجام این کار باشید. در حالی که برای بسیاری از دندانپزشکان انجام روش های ارتودنسی کاری معمول است، برای استفاده از بریس سرامیکی باید فرد ماهر و باتجربه ای را بیابید. در عین حال، دندانپزشک باید صلاحیت شما را برای استفاده از این روش ارزیابی کند. عوامل مختلفی در امکان استفاده از این روش دخیل هستند. بسته به این عوامل، ممکن است دندانپزشک استفاده از بریس دیگری را به شما توصیه کند.

نوع بریس به عوامل زیر و طول دوره درمان شما بستگی دارد:

  • شدت درهم ریختگی دندان و فک بیمار
  • احتمال نیاز به کشیدن دندان
  • احتمال نیاز به عمل جراحی فک
  • احتمال نیاز به هدگیر یا سایر ابزارهای ارتودنسی
  • طول دوره درمان مورد نیاز با بریس
  • ترجیحات دندانپزشک یا ارتودنتیست شما
  • مقدار بودجه شما
  • مدت زمان استفاده از بریس برای اصلاح دندان

تمایلات شما نیز در این امر دخیل است. آیا در صورت استفاده از بریس های فلزی خجالت می کشید؟ آیا بریس های سرامیکی یا لینگوال را ترجیح می دهید؟ یا تا زمانی که نتیجه نهایی خوب باشد، روند درمان برای شما اهمیتی ندارد؟

معایب بریس سرامیکی:

بریس های سرامیکی معایبی دارند. اغلب براکت های مورد استفاده با بریس سرامیکی بزرگ تر از عموزاده های فلزی آنها هستند. اما این عیب از این جهت قابل چشم پوشی است که این نوع بریس تقریبا نامرئی است. بنابراین اندازه آنها زیاد مهم نیست.

از دیگر معایب این نوع بریس ها، هزینه زیاد آنها است. معمولا درمان ارتودنسی با هزینه بالا همراه است. اما استفاده از بریس های سرامیکی معمولا با بیشترین هزینه همراه است. بنابراین پیش از ورود به پروسه درمان، پوشش بیمه و بودجه مالی خود را در نظر بگیرید.

بنابراین اگر در مورد استفاده از بریس های سرامیکی دچار تردید هستید، بهتر است با دندانپزشک خود در مورد تمام جوانب آن مشورت کنید. این روش برای بزرگسالانی که به خاطر استفاده از بریس های فلزی خجالت می کشند، مطلوب ترین روش در دندانپزشکی زیبایی است.

منبع

dentalfind

مطالب مشابه

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *